Film lahko človeka (in stvari) pokaže tako, kot želi. Tudi to je neke vrste filmski trik. Posnamemo lahko filmskega junaka, nato pa le njegovo nogo, in gledalec bo vedel, da okončina pripada temu možu. Če bomo videli samo njegov obraz, ne bomo zbežali iz kina, prepričani, da mu je nekdo odsekal glavo, ampak bomo sklepali, da tej glavi tam nekje za kamero pripada tudi junakovo telo.
V filmu lahko veliko bolj kot v gledališču ustvarjamo želene podobe. Vir: Moviecarpet.com.
Pokazalo se je, da je film veliko bolj zanimiv, če različne načine pogledov spreminjamo. Poimenovali so jih filmski izrezi ali filmski plani.
Koliko različnih planov poznamo? Vsaka od knjig, ki opisuje film, omenja nekoliko drugačno število planov in nekoliko različna poimenovanja. Nekateri snemalci opredeljujejo le glavne vrste planov, drugih jih obdelajo bolj podrobno. Mi bomo plane razdelili takole:
- daljni plan: posnetek pokrajine od daleč (mesto, gozd, gora ...)
- splošni plan (total): pokažemo okolje, v katerem je človek
- srednji plan: vidimo celotno človekovo postavo, okolje ni več pomembno
- bližnji plan / veliki plan: prikazuje človeka od blizu (nad pasom); če je na sliki le obraz, ga imenujemo veliki plan
- detajl: pokažemo le del telesa (npr. roko) ali predmeta
V naslednjem posnetku si oglej, kako snemalec menja posamezne plane. Preštej, koliko različnih planov uporabi.
Ugotovi, s katerim planom se zaključi ogledani posnetek.
Zaključi se:
Preveri